[adning id="34187"]
[adning id="33913"]

Mașini cu numere românești sechestrate la Torino în baza unei legi neaprobate de Senatul Italian

hqdefault

      Deși Senatul Italian a respins modificările dl 1512 prin care se aduceau modificări Codului Rutier Italian, poliția aplică legea după bunul plac. Mașinile românilor din Italia sunt sechestrate în trafic, chiar dacă răspunsul ministerului transporturilor a fost altul 

sorin nedea
Sorin Nedea

Aflam din presa italiana online ca 28 de masini cu numar romanesc au fost sechestrate la Torino. Cele 28 de persoane incriminate erau, evident, cetateni romani… Probabil e vorba de VW Golf, Ford Focus sau Opel Vectra. Nu am citit pana acumnici o informatie care se refera la sechestrarea unei masini de lux, condusa de un italian si inmatriculata in strainatate!

Si totusi, sunt sute de Porsche Cayenne, Land Rover, Ferrari sau Bentley cu numere românesti sau bulgaresti care circula linistit pe strazile Italiei iar seara sunt parcate in garajele vilelor italienilor prosperi! Considerand numai “superbollo”, o asemenea masina de peste 500 CP ar trebui sa plateasca 5000-6000 euro anual. Dar evaziunea o fac românii care nu plătesc 200 euro, nu italienii cu masini de lux!

Articolul integral il puteti citi AICI, unde se afirma printre altele ca circulatia masinilor cu numar romanesc ingreuneaza depistarea soferilor care violeaza Codul Stradal in Italia. Precizand ca aceasta interpretare nu reprezinta un articol de lege in baza caruia este legal sechestrul unei masini, afirmatia este inexacta deoarece ignora (voit sau din necunostinta) directiva Parlamentului Europeandin 11 februarie 2015 emanata cu scopul de a contrasta infractiunile stradale comise in interiorul UE de catre soferii cu masini inmatriculate in alta tara. Despre aceasta directiva am vorbit pe larg in articolul se-strange-menghina-pentru-romanii-din-italia-care-circula-cu-masini-inmatriculate-in-romania

Conform actualului Cod Stradal italian, NU este interzis – nefiind prevazut – pentru rezidentii români din Italia sa circule cu masini romanesti, nefiind deci obligati sa reinmatriculeze masina in Italia sau sa faca alte demersuri daca autovehicolul este in proprietatea altei persoane, nerezidenta in Italia iar soferul are procura tradusa sau contract de comodat. Acesta este raspunsul oficial primit de la Ministerul Transporturilor din Italia la intrebarea adresata de Studio Legale Nedea din Bologna. Atat intrebarea cat si raspunsul le puteti (re)citi in Emigrantul: http://www.emigrantul.it/romanii-cu-masini-inmatriculate-in-romania-pot-circula-in-italia/

targhe-bulgare5

Articolul din Emigrantul a suscitat mult interes in randurile soferilor români din Peninsula. Sute de persoane au telefonat, comentat public sau scris in privat, expunandu-si propria situatie. Il citez doar pe ultimul, primit acum cateva zile:

Salut Sorin. Ma numesc Ciprian si m-am intalnit chiar cu situatia de pe postarea ta in ceea ce priveste masinile inmatriculate in Romania cu procura (contract de comodat). Mi-au sechestrat libretul si acum trebuie sa platesc o amenda de 711 euro. Nu stiu ce sa fac, daca sa le contestez amenda sau nu. Nu am inscris-o si m-au oprit si au spus ca aveam 30 de zile sa o incriu de la data cand am facut contractul de comodat. Nu stiu cum sa fac si tu cum crezi ca ar fi mai bine ?”- 20 aprilie 2015

In luna august 2013, prind dl C 1512, Camera Deputatilor din Italia a decis modificarile Codului Stradal urmand ca textul sa fie aprobat de Senat, dar… rezulta ca Senatul Italian A RESPINS recent cele mai multe modificari propuse! Initial era prevazut ca Noul Cod Stradal Italian sa intre in vigoare in primavara acestui an. Lucru greu de crezut, acum cand totul se rediscuta… Cu toate acestea, din lectura noului articol 132 bis propus (DACA va fi aprobat, desi exista mult scepticism in aceasta directie), care are rolul de a restrictiona circulatia masinilor inmatriculate in alt stat UE, NU REZULTA O SCHIMBARE LEGISLATIVA PENTRU CEI CARE CONDUC MASINA IN BAZA UNEI PROCURI ELIBERATE DE O PERSOANA FIZICA, PROPRIETAR AL VEHICOLULUI

auto-targa-bulgara-1
Cât se economisește dacă mașina din Italia e cu numere bulgărești

Circulatia masinilor inmatriculate in strainatate nu ar trebui sa fie supusa intepretarii personale sau a dispozitiei de moment a politistului de serviciu. Anticipand ca Studio Legale Nedea colaboreaza in aceasta perioada cu alti profesionisti din Bologna pentru a demonstra carențele actualei legi (si ale viitoarei, daca vor fi totusi aprobate in Senat modificarile restrictive propuse in cazul rezidentilor in Italia), cu consecventa aplicare eronata din partea fortelor de ordine in anumite situatii, va invit sa urmariti stirile viitoare publicate in ziarul Emigrantul.

Intrebarea finala este: daca informatiile continute in articolul referitor la sechestrul celor 28 de masini din Torino sunt corecte si considerand actualele legi in materie stradala, PE CE BAZA LEGALA AU FOST SECHESTRATE MASINILE? SE TRATEAZA OARE DE O INTERPRETARE ABUZIVA DIN PARTEA FORTELOR DE ORDINE A ART. 132 SAU 134 DIN ACTUAL COD STRADAL? II rog in acest sens pe cei 28 de ghinionisti, daca citesc aceste randuri, sa ne ajute pe noi toti,   explicand situatia lor intr-un comentariu, citand eventual articolul de lege din verbalul de sechestru. In acest mod, situatia devine clara si putem sa tragem concluzii…

Distribuie acest articol daca il consideri interesant si util.

 

Sorin Nedea – Bologna