Compania italiană de transport aerian Alitalia şi Etihad (compania din Abu Dhabi care deţine 49% din Alitalia), a cerut intrarea în procedură de faliment, după ce peste 1700 de angajaţi au respins reducerile de personal şi planul de restructurare în valoare de 2 miliarde de euro destinat salvării companiei
Cota Alitalia pe piața italiană a scăzut de la 23% în 2007 la 18% în 2015. Bilanțul companiei este foarte negativ și pierderile sunt de ordinul sutelor de milioane de Euro pe an (până acum suportate de guvernul italian, implicit de populația italiană). Alitalia a înregistrat pierderi nete de 199 de milioane de euro în 2015 și a pierdut aproape 3 miliarde de euro de când a ieşit din faliment în 2009, potrivit analiștilor de la Bicocca University.
Falimentul se datorează faptului că nu a fost facută o privatizare autentică precum alte companii similare din Uniunea Europeană (Swiss Airlines, Lufthansa, SAS)
Statul italian a acordat companiei Alitalia un credit de 400 milioane de euro pentru a-şi continua operaţiunile în timpul procesului de faliment, dar ministrul italian de Finanţe nu ia în calcul renaţionalizarea sau asigurarea de fonduri pentru compania aeriană. Alitalia a primit peste 7 miliarde de euro de la statul italian în ultimul deceniu.
Acţionarii Alitalia au votat în unanimitate intrarea în administrare judiciară, potrivit comunicatului companiei.
Compania anunţă că orarul de zbor continuă conform planului, iar administratorii analizează diverse opţiuni.