Opt ani de muncă intensă au durat lucrările celui mai mare pod peste mare construit de chinezi. un adevărat „Mare zid Chinezesc” peste ape care i-a costat peste 20 de miliarde de dolari dar case se vrea o legătură mai strână a insulei cu puterea centrală de la Pechin, relatează corriere.it.
Cifrele acestei realizări? Impresionante: 55 kilometri lungime pe patru benzi, din aceștia 6 fiind tunel pe sub ape care să permită tranzitarea navelor de mare tonaj la suprafață; 3 insule artificiale pentru noduri, care leagă Hong Kong de Zhuhai și Macao. Această nouă stradă va reduce cu 3 ore și jumătate timpul de acces între marea arie a Băii și partea continentală, cu o populație de circa 60 de milioane de oameni.
Garanția sa? 120 de ani și o rezistență la cutremure de 8 grade pe scara Richter.
Mai vreți câteva date? 420.000 de tone de oțel folosit, 1,08 milioane metri cubi de beton, 14 mii de muncitori și 100 de nave pentru lucrări. Au fost realizate și facilități pentru delfinii albi prezenți în golf și pentru navigația navelor comerciale.
Această structură, potrivit cotidianului italian, este ultimul pas al președintelui Xi Jinping pentru integrarea nunumai economică dar și politică a teritoriului al administrației locale cu puterea centrală chineză.
Puterea centrală chineză spune că podul, care coleagă cele două ex colonii (hong Kong, britanică și Macao, portugheză) cu Zhuhai este o structură strategică care va îmbunătăți reformele întregii Chine și care va aduce o contribuție substanțială la creșterea economică și socială.