Marți, 27 iunie 2017, Comisia Europeană a impus gigantului american Google o amendă record de 2,42 miliarde euro pentru faptul că a abuzat de poziția sa dominantă în căutarile online pentru a favoriza „Google Shopping”
„Google a venit cu multe servicii și produse inovative care au schimbat viața noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Cea a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații”, a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Compania trebuie să îşi revizuiască practicile în 90 de zile. În caz contrar, se va confrunta cu amenzi de până la 5% din media zilnică a cifrei de afaceri globale a Alphabet, compania care deţine Google.
Motorul de căutare Google oferă rezultate de căutare consumatorilor, care plătesc pentru serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, precum cele pe care le afişează consumatorilor ca răspuns la căutări.
În 2004, Google a intrat pe piaţa separată a cumpărăturilor comparate din Europa, cu un produs care iniţial s-a numit „Froogle” şi care a fost redenumit „Google Product Search”, în 2008. Din 2013, produsul se numeşte „Google Shopping” şi permite consumatorilor să compare produsele şi preţurile online şi să găsească cele mai bune oferte de la retailerii online, inclusiv magazinele online ale producătorilor, platforme precum Amazon sau eBay şi alţi revânzători.
Sursa: Agerpres