„După sarcină, multe mămici devin antreprenor”. Diferenţa
dintre mamele-antreprenor, femeile-casnice şi femeile-angajat
Alina Bota _________
Tot mai multe femei, care au o carieră de cel puţin 5 ani ca angajat şi o
sistează în timpul sarcinii, atunci când vor relua activitatea
profesională, au tendinţa de a se îndrepta către antreprenoriat.
În opinia doamnei Alina Bota, consilier de branding personal şi fondatorul
companiei de training LevelUp Vision <http://levelup.vision/>, acest lucru
se întâmplă deoarece, în timpul sarcinii, mămicile devin mai creative,
experimentează responsabilitatea mai mult ca oricând, citesc foarte mult,
se autoeducă şi învaţă lucruri care pot usura viața altor parinți.
„Întreaga experienţă a sarcinii le oferă femeilor mai multă independenţă,
încredere în sine şi vor dori ca această trăire să o extrapoleze şi către
viaţa lor profesională. Astfel, multe mămici care au trecut deja prin faza
salariatului, nu se vor mai întoarce la vechiul loc de muncă şi se vor
îndrepta către antreprenoriat. Când spun antreprenoriat, nu mă refer
neapărat la ridicarea de imperii financiare, ci mai mult la lifestyle
business-uri, adică la acele afaceri bazate pe manufactură sau pe
consiliere / educaţie, cu scopul de a susţine un anumit stil de viaţă. Aşa
au luat naştere, spre exemplu, blog-urile şi vlog-urile de parenting, cele
de bucătărie, cursurile de Lamaze şi alaptare, magazinele online cu diverse
produse manufacturate, care au început să monetizeze foarte bine din piaţă
în ultimii 2-3 ani”, explică Alina Bota, directorul LevelUp Vision.
Diferenţa dintre “mămicile-antreprenor”, “femei-casnice” şi
“femei-angajat”
Specialistul în branding personal afirmă că există diferenţe majore între
cele trei tipuri de femei. Viaţa unei mame-antreprenor este un mix de
activităţi legate de creşterea copilului (care este întotdeauna pe primul
plan) şi de activităţi menite să le crească afacerea proprie: citit,
studiat ore întregi pe internet, atunci când copilul e la sân sau doarme,
încercări şi testări pentru produsele proprii, participat la cursuri,
participat la evenimente de networking cu alte mămici antreprenor, discutii
pe chat sau grupuri de Facebook, strategii de vânzare pe internet etc.
„Practic, toată activitatea mămicii-antreprenor se petrece de acasă, cu
bebelușul în braţe, sau la evenimente, la care participă împreună cu
copilul. La cursurile de antreprenoriat organizate de LevelUp Vision
mămicile care alaptează sunt încurajate să vină cu bebeluşii, iar
evenimentele de networking pentru mamicile antreprenor se organizează în
spaţii care au loc de joacă pentru copii. Am învăţat asta de la compania
Google, care organizează workshop-uri creative la care participă mamici şi
copii. Copilașii cresc astfel lângă mama lor, care este atentă la nevoile
lor în permanenţă şi are, totodată, o viaţă profesională şi socială care o
împlineşte. În plus, copii cresc într-o cultură a muncii, află de mici că
talentul şi abilităţile proprii sunt importante, pentru că se transformă în
produse şi servicii care generează banii de care familia are nevoie sa
supravieţuiască”, conchide Alina Bota, consilier de branding personal şi
fondatorul companiei de training LevelUp Vision <http://levelup.vision/>.
foto: totuldespremame.ro