Un comunicat al Agenției Naționale de Presă Italiene ANSA aduce astăzi, 5 decembrie, o informație pe cât de controversată, pe atât de utilă: înainte de Crăciun în Peninsulă se dă startul planului „Italia Cashless”, în care „loteria bonurilor fiscale”(lotteria degli scontrini”) este inima unui proiect care a iscat discuții aprinse dar și curiozitate. Inițiativa se vrea o impulsionare a cumpărăturilor cu aplicații sau cu cărțile de credit, ajutate și de un mic bonus așa-zisul cashback.
„Sunt sigur că atunci când oamenii vor începe să plătească electronic, nu se vor maii întoarce înapoi, generând beneficii pentru toți” a spus Alberto Dalmasso, CEO și cofondator al Satispay care a urmărit proiectul, participând și la întâlnirile cu guvernul. Pe etape, folosind cărțile de credit și aplicațiile pentru a face cumpărături în magazine, va exista o reducere de 10% până la 150 de euro pe semestru cu cel puțin 50 de plăți, cu un maxim de 15 euro pentru fiecare plată. Dar de pe 8 decembrie, ziua în care se dă startul acestui proiect, și până la 31 decembrie va fi și un extra cashback de Crăciun: sunt suficiente 10 cumpărături cu cartea de credit, cartea de debit și Satispay pentru a uzufrui de un ramburs de 10% până la 150 euro. Cu Super Cashback la fiecare 6 luni primii 100.000 de cetățeni care fac mai multe tranzații vor avea 1500 de euro. Deci e posibil să câștige până la 3000 de euro pe an.
Prima mișcare în acest sens o face Pagobancomat care a anulat comisioanele pe micile cheltuieli, cele până la 5 euro, un proiect cu durata inițială de 2 ani. Microplățile reprezintă doar 2,3% din tranzacțiile electronice și obiectivul este acela de a incentiva folosirea lor de către cei 7.000.000 de italieni actualmente incactivi pe piața plăților digitale (3/4 din piața cărților electronice din Italia)
Italia se află astăzi pe locul 23 din cele 28 de țări UE în ierarhia utilizatorilor de plăți digitale.