Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a lansat un Call Center consular pentru a veni în ajutorul cetățenilor plecați peste granițe.
Proiectul Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate (CCSCRS) este un sistem informatic integrat de tip Call Center şi Mail Center, care preia apelurile telefonice şi toate mesajele transmise de cetăţenii români către oficiile consulare ale României în străinătate și prin care se solicită informaţii şi sprijin consular. Acesta a fost lansat la 5 ianuarie, iar potrivit lui Bogdan Stănescu, şeful Departamentului Consular MAE, a primit de la lansarea peste 40.000 de apeluri telefonice de la românii din diaspora, media fiind de aproape 2.500 de telefoane zilnic și au fost soluţionate de către operatori 8.565 de apeluri și 3.126 de emailuri.
„Centrul de contact şi de suport al românilor din străinătate este o componentă a sistemului informatic consular denumit generic E-Cons, creat sub deziva «Consulatul mai aproape de casa ta». Această deviză este chiar esenţa acestui sistem informatic consular care dă posibilitatea românilor să acceseze într-un mod mult mai facil, mult mai uşor întreaga paletă de servicii consulare”, a declarat, recent într-o conferinţă de presă, Bogdan Stănescu. Prin call center sunt preluate toate telefoanele pe care cetăţenii români le adresează misiunilor diplomatice, apelurile fiind direcţionate către call center, unde sunt soluţionate de cei 24 de operatori care sunt disponibili non-stop, lucrând în ture ce acoperă toate fusurile orare.
Bogdan Stănescu a prezentat şi demersurile întreprinse de Departamentul Consular în ceea ce priveşte informarea cetăţenilor români care călătoresc în străinătate în scop turistic sau de muncă. „Am încercat să intensificăm activitatea de prevenire a situaţiilor neplăcute care pot apărea ca urmare a lipsei de informare în cazul cetăţenilor români care se deplasează în străinătate. Recomandăm românilor să folosească aplicaţia pentru telefonul mobil şi tabletă ”Călătoreşte în siguranţă”, pentru a se informa cu privire la condiţii şi alerte de călătorie. De asemenea, am dezvoltat campania ”Un SMS îţi salvează viaţa”, care oferă informaţii cetăţenilor români cu telefoane mobile cu număr românesc în unele zone sensibile de pe mapamond”, a precizat acesta.
Pentru o mai bună informare a cetăţenilor români, Departamentul Consular va crea şi un cont de Facebook, unde va posta informaţii actualizate de călătorie, precum şi alte informaţii consulare utile cetăţenilor români care călătoresc sau locuiesc în străinătate.
Mail de contact unic pentru toate consulatele românești din lume contact@informatiiconsulare.ro
sursa: MAE