În 2017 comportamentul de plată în rândul consumatorilor români s-a îmbunătățit ușor comparativ cu 2016 în ceea ce privește plata la timp a facturilor.
În prezent 74% dintre facturi sunt plătite la timp, ceea ce este echivalent cu o creștere de doar 1 punct procentual în comparație cu anul precedent.
În același timp, companiile au redus termenele de plată atât pentru clienții persoane fizice (B2C), cât și pentru clienții persoane juridice (B2B). În ciuda ușoarei îmbunătățiri a numărului de plăți efectuate la timp, România rămâne una dintre țările est-europene cu numărul cel mai redus de facturi achitate la timp, alături de Grecia, Rusia, Bulgaria și Slovacia.
Acestea sunt câteva dintre informațiile furnizate de studiul EOS, intitulat „Comportamente de plată europene 2017”, realizat de către institutul independent de cercetare a pieței Kantar TNS Infratest.
În cadrul acestui studiu au fost intervievați factori de decizie din 3200 de companii din 16 țări europene cu privire la practicile de plată locale. Studiul își propune să analizeze relațiile dintre comportamentele de plată, termenele de plată și influența lichidităților asupra economiei europene.