Mașina românească Dacia a intrat masiv pe piața italiană și în mâinile italienilor. Practic, nu e stradă sau parcare unde să nu fie o Dacie, mall sau tv unde să nu existe reclame incisive cu acest brand. Iar rezultatele se văd.
Noua generație a modelului românesc e mai tehnologică, dar menține identitatea sa low cost.
Lumea variată a SUV-urilor a suferit o evoluție incredibilă în ultimii zece ani, ceea ce a determinat acest tip de vehicul să reprezinte, în sine, aproximativ o treime din automobilele vândute în Italia (și în lume proporția este similară).
Dacia Duster, încă de la debutul din 2010, a încorporat în acest important segment al pieței o fațetă importantă, într-un mod nemaipomenit până în prezent: primul exemplu de SUV cu costuri reduse, în care prețul redus de achiziție nu înseamnă calitate slabă, puțină siguranță sau confort redus.
Gama Duster a fost reorganizată cu echipamente pentru toate gusturile: pornind de la Duster Acces (11.900 de euro), cu jante din oțel, tracțiune pe față și un motor pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri de 115 CP. Se poate ajunge la Duster Prestige, o mașină elegantă, 4×4 1.5 dCi (19.300), cu motor diesel cu 110 cai putere și transmisie inteligentă, cu o gamă de accesorii care face concurență altui Suv cu un cost mult mai mare.
Între cele două modele și extreme, noul model Duster oferă primul model dotat cu motor Diesel, Essential 1.5 dCi 4×2 la 14.100 euro, primul Duster cu tracține integrală (Essential 1.6 SCe 4×4) la 14.600 de euro, primul 4×4 Diesel la 16.300 de euro și, la 17.700, modelul Prestige 1.5 dCi 4×2, Diesel, cu transmisie automată secvențială EDC cu 6 trepte, scrie Corriere.it