
Tehnologia și bucătăria fac din ce în ce casă mai bună. Iar Italia se adaptează și ea, deși la acest capitol mai are mult față de țările dezvoltate.
O nouă modă pătrunde în restaurantele și trattoriile din Peninsulă, în cele care au înțeles că social-media înseamnă bussines mai bun, înseamnă reclamă și facturat.
Dacă deja în 2014 în restaurantele din Marea Britanie începe punerea în spectacol a aspectului artistic al mâncării, bătându-se monedă pe aranjamentele frumoase ale farfuriilor, iată că FOODSTAGRAMMING (arta de a fotografia mâncarea) a pătruns tot mai mult și în Italia.
Mai mult, cotidianul The Guardian a publicat o statistică cu ce este cel mai postat pe cananlele social media. Rezultatele aratau, la vremea aceea, că 67% din fotografii și filme sunt cu mâncare iar acestea categorisite astfel: 25% ce mâncăm, 22% experimente culinare, 12% food-art, 8% restaurante șilocuri unde se mănâncă.

În Italia au apărut, de la Milano la Roma dar și în sud localuri unde, dacă fotografiezi ceea ce mănânci și obții mai mult de 1000 de like-uri poți mânca cel de-al doilea fel gratis. Ai mai mult de 5000? Atunci iei și soția sau prietena. De la 15.000 în sus poți chema și prietenii. Bineînțeles tagând localul unde faci consumația.
La Roma există în zona Ostiense localul Badia Gazometro Garum, un loc unde se face carne la grătar și unde inițiativa a „rupt rândurile”. Supli, amatriciana, filetti di baccala… nimic nu scapă influencerilor care, cu sute de mii de folloews pot mânca gratis oriunde.